Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 29 Disember 2011

Roboh surau muat beberapa orang neh dan ganti dengan yang lebih baik pun nak kecoh ka?

Kah kah kah

Bangang is bangang.

Bila bangang maka apa sahaja yang di buat akan jadi bangang + bahlol + mengarot.

Itulah yang puak2 bangang neh buat. Apa yang depa sibuk marah sangat bila MB kedah ganti surau lama dengan surau baru? Sebenarnya takde isu satu sen pun atas benda yang depa dok melalak bagai neh.

Lihat bawah neh beb ;


Inilah surau yang bakal dirobohkan. Babai surau. Anda akan lebih berseri dengan wajah yang lebih baik selepas beberapa bulan. Lalu, apahal juak2 umno marah? Marah sebab bisnes takaful ka? Tatau aku. Itu korang kena tanya tokey takaful itu sendiri. Taknak aku tuduh2. 

Isunya mudah. Di bangunan neh, dalam nya ada surau. Kecik je. Boleh muat 3,4 orang lebih kurang begitulah. So, benda neh jadi isu pasal surau tersebut surau wakaf. Itulah yang depa marahkan. Konon nya lah kan. Walhal merujuk kepada jawapan majlis fatwa isu neh dianggap selesai. Baca sini.

Jadi takde isu. Sebab ia akan diganti dengan DUA surau yang lebih baik. Dan yang pasti lebih banyak orang yang dapat menerima faedahnya. So, adakah yang marah isu perpindahan neh disebabkan bisnes takaful? Sekali lagi aku takde jawapan. So takmo tuduh2.

Andai benar ada dalang dibalik propaganda neh, aku cadangkan terus terang aje pada MB kedah. Kita sesama orang islam neh boleh je bertolak ansur. Jangan risau lah. Daripada dok balon benda yang remeh temeh sebab nak selamatkan bisnes, baik terus terang dengan MB kedah apa kesulitan yang dihadapi. 

Insya-Allah boleh dapat hasil win2 situation. Yang pergi ikut propaganda umno buat apa? Kata bisnes sendiri, sendiri mao pandai cari jalan dekati MB kedah untuk bincang2 yang mana patutlah.. betui ka? Itu kalau pasal bisnes lah. Kalau bukan, takpelah.  

Apa pun umno dah tertonggeng dalam isu neh. Lihat bawah neh ;


Laporan polis sebab dorang neh provokasi bagai. Dah tue spin isu pula. Bab surau kecik, bab digantikan dengan yang lebih baik, bab takde jemaah, bab tidak aktif yang neh langsung tidak diketengahkan di tv dan pelbagai media mereka. Yang bab roboh2 je depa kecoh.

Roboh pasal apa? Roboh ganti baru? Roboh dengan izin fatwa ? Yang itu depa senyapkan. Itu pasal aku dah cakap tadi. Bangang is bangang. Whatlah can we expect from bangang except bangang merely?

kah kah kah

Link wajib baca == > sini

Ameno : Dia roboh surau yang banyakkk jemaaaahhh slumber pulaaa.. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...