Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 26 Disember 2011

RM500 haram kata TG Nik Aziz?


Peh.

Berduit seme neh. Sanggup buat banner dan gantung di beberapa tempat di kelantan. Baca banner neh di atas neh. Ia menyatakan dengan jelas bahawa pas melarang rakyat kelantan mengambil rm500 dalam program BR1M sebab wang tersebut haram, tidak tahu punca nya dari mana. Apa yang rakyat kelantan juangkan selama neh hak dalam royalti minyak, bukan wang rm500.00 tue.

Demm..

Nampak sangat poster neh poster provokasi. Dah sah2 perangai pr bukan macam neh. Bagi yang tidak tahu meh aku explain sikit supaya korang lebih jelas dan lebih bijak dalam membuat provokasi. Sebenarnya kami, peng-anti  bn menganggap bahawa apa sahaja pemberian kerajaan kepada rakyat adalah wajib diambil tanpa perlu berfikir panjang. Bagi aku, especially nya, duit kerajaan adalah duit aku, duit aku adalah duit aku, ini jelas. Heh.

Maksudnya asal kerajaan salur wang, amek mesti amek. Neh kewajipan beb. Tapi undi mesti moa pr. Ini adalah sikap wajib ada pada setiap peng-anti bn tegar. Jadi terbuktilah pembuat provokasi neh tidak berfikir panjang. Ada je taktik nak majukan industri priting banner. Good job provokasi maker. Anda memang pandai bab2 memajukan ekonomi negara. Heh. 

Tapi.. siapa agaknya rajin dalam membuat provokasi neh? Ada je banner yang tidak berfaedah terpampang sana sini. Buat banner suruh umat islam bersolat ka, tutup aurat ka, berselawat ka lagi ada faedah dari buat banner2 provokasi. Memang betul2 buang masa. TGNA menafikan banner neh ada kaitan dengan dia. Satu nama dah terkeluar dari senarai. 

Ada bagosnya kalau si pembuat provokasi neh disiasat. Bukan apa, rasanya susah juga nak tuduh2 bien tanpa bukti dan hujah yang kukuh, bila ada bukti baru senang sket kita nak membalon. Kang tuduh punya tuduh, silap2 penyokong pr yang buat.. hah sudah,  mampos jawabnya nak kena minta maaf kat penyokong umno tak pepasal. Heh

Ameno : Baik belanja aku dari buat banner provokasi neh. Kenyang dapat, hepi pun dapat. kah3x

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...