Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 29 November 2011

Hot - Sedara Indon gua dapat ic beb !

Malam tadi aku mendapat satu berita panas. Berita neh memang benar2 menyakitkan ahti aku. Sebenarnya dalam family aku belah jauh2 adalah seseorang tue kahwin dengan anak [orang malaysia+indonesia] warga indonesia. Dan korang tahu tak setelah beberapa bulan tak jumpa dia, apa yang dia bagitau aku semasa kami berjumpa semalam?

Keluarga hasni [bukan nama sebenar ] sekarang seme dah ada ic.  Baru2 neh ada orang bawa seluruh ahli keluarga hasni, indonesia2 yang kat gombak tue.. naik bas pergi johor amek ic. Seronoklah dorang. Mak bapak hasni dah ada ic sekarang.. 

Hasni bukan memang ada dua ic ka?

Hasni.. tapi mak bapak dia takde. Mak tiri dia pun ada ic sekarang. Semua lah. Satu family termasuk abang dia sekali.

Abang dia lahir kat sini kan?

Abang2 dia kat indonesia tu..kiranya macam abang2.. berbelit2lah family dia..  aku pun tak faham sangat budaya orang sana.

Jap2.. maksud ko family hasni tue dah dapat ic tapi walaupun sebelum neh dorang memang takde ic kan? 

Haa.. dorang memang takde ic tapi dah ada ic sekarang. Kena sign pengesahan suruh undi bn. Baru dapat ic. Makan transport seme ditanggung masa pergi johor.

Amek ic kat johor rupanya. Aik.. jap2. Bukan kah family hasni tue memang dah lama duduk di malaysia? So kalau dia dapat ic pun takde lah pelik sangat. 

Memang lah tak pelik..tapi dapat ic senang2 je.. orang beratur nak dapat ic. Ada yang bayar rm10,000 untuk satu ic tapi dorang dapat senang2 je. Tapi bukan seme yang dapat tue dah lama duduk.. ada yang baru datang dalam 2,3 tahun pun dapat ic. Hasni tahu sapa yang dapat. Sebab dia kenal seme orang2 sana. Kawan2 dia lah katakan.

Untuk rekod, si hasni neh isteri kepada orang [yakni sedara] aku di atas neh. Dia neh memang ada dua ic. Dia warga malaysia dan warga indonesia. Tapi dia lebih sayangkan indonesia berbanding malaysia. Ini dia pernah bagitau aku sendiri dulu2 larh.

Aku kenal dia dan aku dah pujuk sedara aku agar dedahkan benda neh di media. Kalau boleh salurkan informasi kepada pimpinan pas. Tapi dia cakap, dia tak kisah..masalahnya family hasni lah. Dorang taknak dedahkan neh kepada umum. Rupanya dia dah pernah discuss benda neh dengan dorang. Tapi aku tetap rasa geram. Yelah.. aku faham gak situasi dia yang tersepit antara dua tapi neh masalah seriyus bhai.

Gambar ka, info ka apa ka pasal family hasni seme aku boleh bagi tapi masalahnya sekarang dorang belum lagi nak kerjasama. Itu je. Aduhaiii.. habislah malaysia neh. Habis seme dapat ic. Celaka lue bien. Lue melegokan negara wa demi kuasa. Fack U. Sorry. Baru i perasan sabar i rupanya ada limit. 

Info : Bapak si hasni ==> pemandu teksi. Takat tue je larh aku leh share sebab menghormati permintaan suami dia yang bimbang dan takut di apa2. 

Dari apa yang aku rasa menerusi suami si hasni neh yang asyik mengelak seme idea2 aku supaya salurkan info neh pada pimpinan PAS, dorang neh kebanyakkan takut. Samada takut dengan pr ataupun takut dengan bn. Takut dengan pr <== andai selepas identiti diserbu dorang takley cari makan lagi malaysia. Takut dengan bn <== takut kena bunuh. 

Jadi.. kita kena cari jalan lain untuk mengurangkan risiko kesakitan kepada sesiapa yang terlibat dan dalam masa yang sama, kena menjaga kedaulatan negara.

Nak hadiah menarik dari blackmores? Dah jadi pelanggan setia kena cuba rebut hadiah neh dulu! 

Menangi MPV dari Microsoft.. nak cuba nasib? 

Ameno : tension.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...