Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 17 November 2011

Hanya RM11,700 jekk hilang - POLIS!

Sohai. 



Jadi polis rasa kesalahan neh kecik? Hilangkan bahan bukti bagi pihak polis adalah perkara remeh? 

Wahhhh...

Macam mana seorang polis boleh slumberland buat statement cincai macam neh?  Hanya rm11,700 yang hilang? Adakah patut rasa bangga? Orrr... mungkin kerana pernah hilang lebih banyak dari itu?

kah kah kah

Selagi pdrm tidak dipantau oleh rakyat selagi itulah mereka memain je buat kerja. Apa benda pun perlu audit. SPRM dan PDRM perlu audit oleh rakyat. Kami berhak review hasil kerja dorang secara tahunan. Kalau itu dibuat nescaya kualiti PDRM dan SPRM akan meningkat sebab mereka dipantau. 

Alah sama macam kita amek peperiksaan di sekolah. Kalau takde guru yang berkawal sudah tentu ada pelajar2 yang akan meniru. Jadi perlu ada kawalan dari guru bagi memantau perbuatan pelajar ketika mengambil peperiksaan. 

Perkara yang sama perlu diterapkan terhadap PDRM dan SPRM. Pasal kami dah bosan dengan polis yang slumber mak enon je bangga2 bila hilangkan rm11,000. 

Peh. 

Gila punya statement. Takde rasa malu + menyesal langsung. Ingatkan nak minta maaf sebab gagal jaga amanah tapi rupanya nak bangga. Tapi bila fikir2 balik ada betul juga yang depa cakap. Bersyukurlah. Kita baru hilang rm250juta dalam projek lembu. So rm11 +++ neh apa larh sangat. kan kan kan?

Polis di malaysia patut bersyukur anda di malaysia bukan di jepun. 

kah kah kah

Ameno : respect polis baik jek.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...