Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 19 November 2011

Adakah ini gambar Gelang Rosmah Mansur yang bernilai US 55,000 ?

Ada terbaca beberapa komen yang meminta bukti bahawa rosmah pergi beijing pada tahun 2009. Boleh baca sini kalau tak percaya rosmah pernah pergi beijing pada tahun 2009. Itu petikan dari blog najib razak sendiri. Kalau tak percaya tak tahu lah aku nak cakap apa lagi.

Dan ada juga minta bukti bahawa gambar yang disebarkan menerusi blog malaysia-today tue ialah gambar rosmah yang sebenarnya. Aku secara jujurnya tak berapa pandai nak telek gambar super impose. Tapi apa kata korang lihat dua gambar di bawah neh terlebih dahulu ;



Gambar di ambil dari website rosmah mansur. Baru aku perasan rosmah suka pakai jed. Rasanya ada banyak gambar rosmah mansur dengan jed. Dan gambar yang dikatakan di ambil dari fanghua pearls neh pun ada jed. Jadi adakah ini super impose? Aku rasa bukan kowt. 

Kalau nak tahu fanghua neh ada website beb. Takan dorang nak cemarkan reputasi syarikat sendiri dengan sebarkan info palsu macam neh kan? Pelik gak. Sekarang tengok gambar bawah neh pula ;



Neh antara apa yang aku jumpa dalam website dorang. Aku dah telek beberapa gambar rosmah bagi mencari persamaan gelang yang konon nya ada dibeli rosmah. Tapi belum berhasil lagi setakat neh. Lagipun belum tentu fanghua pamerkan gelang tersebut di website dorang. Aku pun no clue gelang mana satu yang rosmah beli. Kalau ada gambar dia cun gak. Boleh larh godek2.

Tapi ketika godek2 gambar rosmah tadi, aku terperasan dua perkara. Cuba korang tengok gambar cincin di atas dan gambar rosmah kat bawah neh ;




Korang perasan tak cincin yang rosmah pakai ada persamaan dengan product yang dijual oleh fanghua? Aku tak pasti samada rosmah beli barangan neh dari fanghua ke apa tapi persamaan tue memang ada. Cuba zoom untuk kepastian. Aku tak berapa pandai nak zoom. Naik pening dah aku tengok gambar2 rosmah tadi.

Untuk rekod nama kedai emas located china neh fanghua pearls. Aku baru perasan yang rosmah mansur memang ada banyak aksesori yang berkaitan mutiara. Lihat bawah neh as bukti ;



Neh baru sebahagian kecik. Sebenarnya ada banyak sangat gambar2 rosmah mansur dengan barangan kemas. Kuning ada, putih pun ada.  Siap dua jari lagi tue. 

Peh. 

Gempak.

Tapi belum lagi ada bukti bahawa rosmah mansur beli barangan kemas guna duit rakyat. Yang neh adalah fakta. Memang dia ada beli barang kemas tapi guna duit sapa aku pun taktahu. Nak cakap lebih2 pun tak guna sebab bukti takde. Untuk rekod, rosmah dapat dana untuk program permata pada tahun 2010.

Kesimpulan nya ada 3 perkara ;

1. Rosmah suka pakai jed. 

2. Rosmah suka shopping di tempat yang branded2 macam fanghua pearls.

3. Rosmah ada banyak koleksi barangan kemas.

Aku baru tahu neh. Korang boleh check sendiri kat website rosmah. Sikit punya susah nak cari persamaan cincin yang dia pakai [baju oren] dengan product dalam list fanghua pearls tue tahu. Bila dah jumpa rasa bangga sekejap. Pandai gak aku main cari2 neh.

kah kah kah

Ameno : Belanja mutiara sato mem.. kan ada banyak..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...