Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 7 Oktober 2011

Najib: Elaun, kemudahan Ahli Parlimen akan dinaikkan.

F*ck!!
Kepala hotak kau. 

Dah lah kaki ponteng, pemalas, suka tidur, merepek tak tentu hala, ada yang tak pandai berbahas, jawapan ikut skrip, turun padang time pilihanraya, buat bantuan terpilih, suka kronisme lagi ada ahti nak naikkan elaun ahli parlimen?

Ini ialah keF**ckan yang nyata dan jelas.

100% aku bantah. Kesemua MP baik dari PR dan BN memang ramai yang pemalas, kaki ponteng, suka skip, dan kaki tidur. Itu tak masuk lagi, apabila kerja2 membantu rakyat yang tertangguh disebabkan budaya kerja dorang yang tak pandai bahagi kerja sendiri [perniagaan] dengan tugas terhadap rakyat. Dok pongpang cakap MP tak boleh involved dengan bussiness konon tapi berlambak2 MP macam tue. Semak oi semak!

Aku nak bagitau najib, elok ko tarikbalik usul bodoh ko neh. Dan MP PR korang pun tak payah nak semak happy dengan usul bodohnakmampos neh. Korang tue pemalas tahu tak PEMALAS. Baca betul2 kat bawah neh ;

PEMALAS.

Aku ulang

PEMALAS.
Ingat kampung baru ingat bn
Ingat kampung baru ingat pr
Ingat kampung baru ingat mp2 pemalas.

Dasar pemalas, tak sedar diri, pandai membodek, kuat mengampu, dasar tak sedar dek untung lagi mao kenaikan elaun dan kemudahan? 

BULLSHIT lah neh semua

Yang terbeban tue sekarang kami, bukan nya korang. MP seme hidup senang lenang, bila kena bamboo ada yang tolong bekap bagai.. apa yang susahnya tah? G mamposlah sesiapa yang bawa dan sokong idea neh. G, mampos!


KUALA LUMPUR, 7 Okt — Bajet 2012 bukan sahaja menyentuh kebajikan rakyat jelata, malah turut menekankan usaha mahu menjaga kepentingan ahli-ahli Parlimen - mengkaji semula elaun dan kemudahan wakil rakyat.
“Menyedari tanggungjawab, tugas dan beban kerja ahli-ahli Parlimen yang semakin bertambah dari hari ke hari dan perlunya kita memupuk budaya politik baru bersesuaian dengan program transformasi politik yang saya umumkan baru-baru ini, maka kerajaan dengan bercadang untuk mengkaji semula elaun dan kemudahan ahli-ahli Parlimen sekalian,” katanya ketika membentangkan Bajet 2012 di Parlimen petang ini.
Bagaimanapun kata Najib, “dengan syarat kedua-dua pihak... parti kerajan dan parti pembangkang mestilah seiya sekata bersetuju.”
Kata Najib, elaun baru itu akan berkuat kuasa pada 1 Januari depan.
Bagaimanapun beliau tidak mendedahkan kadar kenaikan yang hendak dibawa.

Ameno : Bodohnakmampos.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...