Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 11 Oktober 2011

Elaun kenaikan Ahli Parlimen akan tetap dibahaskan ye?

Nanti dulu. Kalau tetap dibahaskan ini bermaksud usul kenaikan elaun ahli parlimen belum ditarikbalik. Faham tak? Walaupun nazri sendiri kata usul tersebut telah ditarikbalik sebelum neh. Kalau telah ditarikbalik apa pula perlu dibahaskan lagi? Andai ia diperbahaskan, ini bermakna ia ada harapan untuk dinaikkan. Alamak. Lihat bawah neh beb ;




Sekarang aku fikir macam neh ;

Najib : Marilah kita naikkan elaun2 kita neh. Kos sara hidup dah makin meningkat walaupun kita pergi mana2 pun free je. Beban kerja kita dah bertambah2 walaupun kita bukan buat kerja sangat. Moh lah kita pakat2 sefahaman naikkan elaun kita.

Anwar : Taknak aku. Rakyat merempat sana sini ada ahti nak naikkan elaun.

Rakyat : Gila larh korang. Kerja dah larh malas. Turun padang time pru je. Itupun nak naikkan elaun ? Dah lama pergi sana sini di tanggung habis itupun tak cukup2 lagi ke?Apa yang korang buat dengan elauan bulanan rm10ribu + elaun tol rm5k sebulan? Joli sampai mampos ka?

Najib : Rakyat dah bengang neh.. adeh camne? Botak kepala aku fikir nak balon duit rakyat neh..

Rosmah : Takpe bang.. kita kan ada mp bebas dan menteri bebal. Marilah kita gunakan mereka sebagai umpan. He He He

Najib : Hehehe.. nazri ko pergi cakap bahawa usul neh telah ditarikbalik bukti kerajaan dengar pendapat rakyat. Chookeong ko pergi bantah penarikkan balik usul neh dan bagi lah alasan merapu2 supaya kita boleh bincangkan juga hal neh dalam parlimen.

Nazri : Usul kenaikan elaun ahli parlimen telah ditarikbalik. Kerajaan bn sering mendengar luahan rakyat dari segenap segi. Kami prihatin dan juara rakyat.

Choo keong : Saya tidak setuju. Kita berhak bincangkan hal neh dalam parlimen walaupun tukang usul [najib = bn] telah tarikbalik idea bodoh neh. Saya tetap nak bahas. Saya sokong perbahasan neh. Kita boleh dan berhak bahaskan ia. Saya akan buat usul untuk bahaskan ia dalam parlimen nanti.

kah kah kah

Faham tak?

Watak di atas neh ialah rekaan saya semata2. Sapa makan cili dia rasa pedas. Sapa makan pisang, dia rasa pisang, sapa makan sup, dia rasa sup. Ehh betul kan? 

kah kah kah

Lue fikirlah sendiri.

Ameno : Pakat2 habiskan duit belaka

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...