Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 11 September 2011

Mais tahan najib sebab bagi tazkirah tanpa tauliah.


Gila betul. Habis perdana menteri pun kena tahan sebab bagi tazkirah tak bertauliah. Alahaii.. bagi nasihat serba sedikit pun mais bertindak gak. Rileks larh mais, rileks. Sesama orang islam kalau kita bagi tazkirah ringkas2 yang simple2 tanpa memerlukan kita menafsir Alquran [akibat tiada ilmu dan tidak layak untuk berbuat demikian] abaikan je larh mais. 

Contohnya cam aku nak nasihatkan ko.. mais tak baik mencuri waktu kerja.. takan itu pun nak kena ada tauliah. Hish.. sadis dowh sadis.. payah bebeno nak bagi nasihat zaman sekarang. Nasihat pun kena guna tauliah macam mana larh islam nak berkembang. Sehingga terbukti yang tukang nasihat tue datang dari syiah [takut menyebarkan fahaman syiah, untuk rekod aku hormat syiah tetap undang2 ttp undang2 kita kena faham bahawa malaysia pengamal shafie'] ataupun ajaran sesat ataupun yang menyeleweng dari maksud sebenar [tafsir hadith, Alquran, etc] barulah ko leh sound ke nak marah2 ke.

Neh orang sekadar bagi tazkirah ringkas pun kena balon tak pasal2. Takde tauliah segala bagai konon. Yang paderi kristian berdakyah takde tauliah. Yang umat islam kemain rumit prosuder untuk berdakwah. Apa neh negara kristian ka? Kat hotel2 pun penuh bible rileks je. Mais neh cam support dakyah kristian je. 

Jangan2 yahudi beli neh. Confirm neh aku rasa. Mais berkerjasama dengan dap. Confirm. Siyes. Yahudi menyamar mais untuk mengucarkacirkan malaysia. Arhhh sudah patutlah najib kena tahan. Rileks larh najib. Halangan untuk berdakwah memang sukar sebab ada orang islam yang suka menganggap diri mereka lebih baik dan bagus dari orang lain. Macam ko dan mais. Eh..!

Ameno :  Berdakwah pun susah..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...