Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 27 September 2011

9 tol, 10 pintu - terima kasih BN.

Jasa mu ku kenang sampai setelah mampos. Setelah aku mampos aku tetap akan mengenang2 jasa ko di alam kubur dan alam akhirat.

Hari sabtu
Dari ijok ke KLIA. Ada 10 pintu tol aku lalu dengan 9 darinya berbayar. Pergh. Gila babi. Jalan sekerat tol. Jalan sekerat lagi tol. Bukan lepas banyak kilometer pun. Tapi tol beratur bhai nak kutip duit. Tak pernah lagi aku ikut jalan tue nak pergi klia. 

Pasal dah lewat sangat nanti tak sempat pula nak jumpa adik aku yang nak ke london untuk sambung study so aku pun ikut le laluan tue. Tak sangka bhai. Hari tue family gua pecah rekod. Pertama kali dalam sejarah kami melalui 15  tol dalam masa 1 hari dengan 9 daripada nya dari ijok ke klia. Gua rasa nak tepuk2 tangan tanda bangga. Bangga sebab gua berjaya mengkayakan kroni bn walaupun taraf hidup gua dah masuk ke situasi makan pun kadangkala tak cukup.

Pada awalnya gua ingat satu dua tol mesti ada punya. Amat mustahil tiada tol kalau ikut lebuhraya. Ini kan malaysia bhai. Malaysia. Lue gila apa tiada tol di malaysia? Tapi gua mula tercekik bila dekat 3 kali gua kena cari singgit dalam beg.

Singgit, singgit.

Perhal?

Tol kat depan tue.

Aik? Tadi dah dua tol kan?

Yele itu tadi. Ini sekarang. Cepat2.

Tadi pun tak sampai pun 10minit. Kira baru la juga.

Cis. 3 tol kurang dari 15minit. Otak aku dah mula memaki bn dalam bahasa yang paling kesat. Agak2 larh woit nak rembat duit orang pun takan sampai 3 tol kurang dari 15minit bhai? Lue ingat gua cop duit ke apa ? Time gua mula susun ayat nak tulis citer neh dalam blog tiba2

singgit.. singgit. Cepat.

Aik? Tol lagi ke?

Ha.

Babb.. tettt <-- sekali gua teringat dilarang memaki di hadapan orang neh. Nanti gua kena sepak pula. Heh.

Macam mana larh orang malaysia neh leh sabar dengan bn kan?

Tah. Nah singgit.

dua.. dua....

Nah.

Fackyyyy... mencarut dalam akal. Gua mesti tulis benda neh dalam blog. 4 tol bhai. 4 tol gua lalu dalam masa kurang 30minit.

Singgit.. singgit..

perhal? takan tol lagi? <-- gua nak fikir pun tak senang.

yele..

nah. <-- celaka lue bn. 5 tol dari ijok ke klia. Takan nak gua lepas 10 tol baru gua sampai klia kot?

Sekali betul bhai. Gua lalu 10 pintu tol dengan 9 daripada berbayar.

kah kah kah

Padan muka gua. Gua kena buli dengan bn. Gua tatau nak buat sign apa dah masa tue. Nak nages ke nak marah ke ataupun nak bunuh diri kat bangunan rasmi bunuhdiri sprm. 

kah kah kah

Gila. Lepas dah habis tol gua berhadapan dengan traffic jam. Arhh sudah. Dah penat2 bayar tol ingatkan jalan aman damai rupanya jem tetap jem. Gua masa tue rasa nak cekik semua orang yang undi bn. Siyes cakap. 9 tol? 10 pintu? Jasa bn? Yeah. Bullshit. My foot larh U. 

Ameno : lue mampos wa aman, wa aman maksudnya lue mampos.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...