Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 27 Ogos 2011

Najib : Saya bayar zakat, saya masuk paper dan saya ok.


AmenoWorld : Najib, dia bayar zakat, dia masuk paper dan aku tak ok.

Punca2 kenapa aku tak ok ;

1. Najib, adakah ini first time ko bayar zakat?

2. Najib, apa motif dan aim ko bayar zakat?

3. Najib, kenapa semua media tahu ko nak bayar zakat pada sekian2 hari dan sekian2 lokasi?

4. Najib, kenapa media kerajaan siarkan neh dalam berita?

5. Najib, kenapa ko bagi aku menyampah dengan ko?

Dulu ko upload gambar ko bersolat di twitter. Aku bengkek. Dan aku kena sound pasal isu tue. Tapi aku tak kesah pasal aku punya jari aku punya blog dan aku punya suka larh.

Then aku nampak lagi ko pongpang pasal zakat melalui media kerajaan yang dilantik untuk up kan imej ko. Dan aku sejujurnya tak suka. Aku ulang lagi ;

TAK SUKA.

FAHAM?

TAK SUKA.

Ko bukan tuk guru najib. Ada sebab kenapa tok guru dipongpangkan sedemikian rupa. Mari aku ajar ko. Di setiap ahti umat islam kita sendiri automatik akan suka perhatikan tokoh2 terkenal dalam bidang agama. Kita nak perhatikan cara mereka hidup, cara mereka berkomunikasi, amal ibadah, makan dan etc.

Ini kerana kita nak belajar. Tak dapat jadi alim macam dia pun, atleast kita dekat dengan orang alim. So automatikk kita akan snap gambar bila tuk guru bayar zakat, tuk guru solat, tuk guru makan, ini tindakan semulajadi akibat kasih kita terhadap golongan ulama. Kasih itu menjadikan kita perhatikan dan snap setiap perbuatan tuk guru dalam bentuk gambar. Even tuk guru menangis pun kita tangkap gambar sebab ia ... ia kasih sayang ma.

Dan tuk guru tiada pula media2 lantikan untuk up imej dia. Gambar dia ditangkap oleh rakyat dan jurugambar yang bukan dibayar untuk up imej tuk guru. Tapi ini beza dengan ko najib. Beza sangat dan beza besar. Ko bukan tuk guru. Takde sapa nak perhatikan apa yang ko buat. Even ko bayar zakat dan masuk paper pun orang akan cakap

Ada aku kesah?

Ya, ada aku kesah? Itulah respon aku najib. Dan aku yakin  respon kebanyakkan rakyat malaysia.

Ameno : Amal untuk tayangan.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...