Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 10 Ogos 2011

Tutorial : Cara nak hide no telefon korang yang terdedah di facebook

Dari semalam aku tengok ada je orang posting pasal cara2 nak sorokkan no telefon masing2 di facebook. Pada awalnya aku pun tak faham napa nak sibuk2 benda neh? Kan ke memang sepatutnya ramai facebookers tahu cara nak set privacy setting memasing. Then tadi aku terai recheck aku nya privacy. Everything is absolutely fine. Cantek. 

Then aku pergi kat edit friend. Rupanya kat edit friend ada satu ruangan baru iaitu contact. Aku memang taktahu bila masa wujud ruangan contact neh. Then aku click, aku dapati bahawa semua no telefon rakan2 dalam friendlist aku ter appear kat sini. Lihat bawah ;



Makk aii banyak gile no telefon yang terdedah. Setengah dari mereka mungkin tahu. Setengah dari mereka mungkin tatau. Tapi aku rasa baik korang hide kan ia samada korang tahu ke taktahu. Tak berapa sesuai facebook menyimpan banyak data2 korang dan mempamerkan ia secara terbuka pula tue. Ini seolah2 korang memberikan ruang kepada orang lain untuk mencerobohi privacy korang.

Cara2 nak hide mudah je. Aku ajar cara bertulis.

1. Pergi kat account

2. Cari privacy preferences

3. Cari customize settings

4. Di bahagian bawah, ada terpapar no telefon korang, setkan hanya sebagai only me. Ini lebih baik. Manalah tahu kot2 bergaduh dalam fb ka.. habis macam2 kena dedah whor... bahaya.

Senang. Baik buat. Kot ye pun korang celebrity tak perlulah nak dedahkan benda2 alah seme neh. Macam2 boleh diketahui walaupun melalui no hp je beb. Sekian

Ameno : Hampir 2k kekawan yang tak hide benda neh..yang aku check random lah.. tak termasuk yang bagi no hp palsu.

Share this

0 Comment to " Tutorial : Cara nak hide no telefon korang yang terdedah di facebook "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...