Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 2 Ogos 2011

Beruk mengamuk angkara subsidi.



Beruk sekarang dah mengamuk. Jangan main2 dengan isu beruk mengamuk neh. Korang ingat kalau beruk mengamuk takde effect ka kat malaysia neh? Ada beb. Ada. Fenomena beruk mengamuk neh mengundang pelbagai masalah yang mendatang buat rakyat malaysia khususnya orang islam yang sedang menyambut bulan ramadhan sekarang neh. 

Dan masalah neh dijangka berterusan membawa kepada bulan syawal. Ikuti pendedahan eksklusif aku dalam sesi interview bersama beruk2 berasal dari terengganu kat bawah neh ;

Ameno : Hai incik beruk.. saya amenoworld datang nak menemurah incik beruk berikutan isu harga kelapa yang naik mencanak2 di seluruh negara sekarang..

Beruk : Apa hai2? Tak reti bagi salam ke?

Ameno : Errkk incik beruk neh islam ka?

Beruk : Apa islam2? Ingat sket tuhan ko dan aku tue serupa. Allah swt. Bagi salam kalau tak aku nak blah neh. Nak pergi pejabat imigresen. Nak isi borang bekerja di luar negara. Subsidi lebih kat sana.

Ameno : Owhh okey2. Assalammualaikum incik beruk. Err nak tanya.. pasal kes mogok baru2 neh. Kenapa beruk2 sekalian mogok ye? Sampaikan naik harga kelapa diseluruh malaysia.

Beruk : Wsalam. Subsidi kena cut lah. Sebab tue kita binatang mogok. Peduli hapa pun kalau harga kelapa meningkat sebab kita binatang mogok. Ada aku kesah?

Ameno : Memanglah.. tapi kita orang lah yang kesah. Nak buat kuih rendang segala bagai guna santan. Kalau dah harga barang asas untuk buat kuih2 dah naik, ini akan meningkatkan kos harga jualan [bagi yang menjual] dan modal [bagi yang buat sendiri] sebab modal dah meningkat incik beruk.. takan tak faham?

Beruk : Peduli hapa aku. Aku bukan menteri ekonomi ko. Pandai2 lah ko deal dengan menteri ekonomi ko sendiri. Sekarang yang aku tahu takde subsidi aku takmo panjat pokok petik kelapa. Harga naik ke harga turun ke itu semua fenomena global jangan nak salah kan aku.

Ameno :Errkkk fenomena global? Apa kena mengena fenomena global dengan beruk mogok taknak petik kelapa neh?

Beruk : Tah.. aku tgk menteri ko suka bagi alasan macam tue tiap2 kali barang naik. Sampaikan aku dah hafal.

Ameno : Owhh okey.. Errr so incik beruk agak2nya sampai bila gerakan mogok neh akan bertahan? At least boleh lah kami prepared untuk simpan2 stok santan dan kelapa kelak.

Beruk : Simpan2 nak buat naik harga ker? Mogok aku lebih lama dan lebih panjang daripada manusia macam ko. Selagi subsidi dipotong selagi aku terpaksa kurangkan makan pisang selagi itulah aku takmo petik kelapa. So ada aku kesah?

Haizzzhhh beruk neh.  Nasib baik aku puasa. Kalau tak mao aku luku dia. 

kah kah kah

Info kelapa naik harga disini


Ameno : Kurangkan makan santan amalkan gaya hidup cergas <-- pesanan neh dibawakan khas oleh bn kepada anda. kah kah kah

Share this

0 Comment to " Beruk mengamuk angkara subsidi. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...