Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 28 Julai 2011

Tutorial : Tukar tulisan facebook korang kepada kaler kuning, hijau, merah dan lain2 kaler.

Korang teringin tak nak tengok tulisan facebook korang berwarna lain selain dari warna hitam? Baru2 neh aku tengok ramai gak orang main tulisan biru kat facebook masing2. Sampaikan ada group yang menyampah dengan tulisan kaler biru neh. Tak caya? Tengok bawah neh hah ; 



Rupanya ramai gak menyampah dengan tulisan biru tue. Ke memang dorang menyampah dengan segala kaler maler biru di malaysia neh?

kah kah kah

Okey. Berbalik pada topic di atas. Mula2 untuk tukar kaler tulisan facebook korang, korang kena like benda kat bawah neh terlebih dahulu ;


Selepas itu korang kena copy code di bawah neh ;

@[184559744940365:WRITE UR TEXT HERE]

Copy code yang neh ========> @[184559744940365:  perkataan yang korang hajatkan nak tukar selain dari warna hitam ===> WRITE UR TEXT HERE]  


Dah siap.

Hah apa? Keluar warna biru ka? Bukan kuning? Takde warna hijau yerk? Warna oren dan merah pun tak boleh? Hah, memang pown. Boleh kaler biru je. Hahahaha.. Aku pun teringin gak nak tukar tulisan facebook aku kepada kaler ungu. Tapi taktau cara nya. Tulisan biru neh boleh pasal memang facebook ada tulisan biru untuk mengambarkan link. So benda neh normal lah. Apa pula yang korang beria2 tukar tulisan facebook  korang jadi biru sampaikan ia macam perkara baru pula. Kalau tak percaya cuba korang klik kat tulisan korang tue. Nanti dia direct ke page yang korang like kat atas tadi. 


kah kah kah


Jangan marah aku weh. Aku cuma melawak je tadi. Saja nak rapatkan hubungan lagi. Lagi satu kan aku dapati bahawa ;

tulisan biru neh ada banyak code. Sesiapa sahaja boleh bangunkan aplikasi neh di facebook.


tulisan biru neh hanya boleh jadi time korang masukkan code. No code no biru.


Tulisan biru neh tak jadi kalau korang tak like ataupun unlike page tersebut.


Tulisan biru takan jadi kalau korang tukar code lain / ataupun tukar no2 dalam code tersebut.


Tulisan juga takan jadi kalau korang like page lain dan gunakan code lain.

Kesemua di atas hasil testimoni aku sendiri. Aku dah cuba tadi. Dapatlah sahabat2 fb aku tgk aku meroyan kat fb tadi.

kah kah kah

So pada sesiapa yang rasa bosan, benda neh leh larh jadi permainan korang. Tapi aku siyes sungguh kalau boleh memang nak tulisan kaler2 dalam facebook. Bukan kaler biru taw. Kaler lain selain dari biru. Takde ke sesiapa yang pandai boleh buat hah? 

Ameno : Tulisan twitter pun kena main kaler2 gak.. baru best.

Share this

0 Comment to " Tutorial : Tukar tulisan facebook korang kepada kaler kuning, hijau, merah dan lain2 kaler. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...