Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 5 Julai 2011

Blog kena remove sebab link.

Aku tidak mahu moderate ataupun filter komen2 kat blog ini dan blog lagi satu. Sesiapa pun berhak nak komen dan meluahkan apa-apa yang mereka suka. Aku pegang dasar ;

otak kau, komen kau, dan ko punya pasal.

otak aku, komen aku dan aku punya pasal.

Pendek kata sesiapa pun nak komen, ada hak masing2 dan masing2 punya pasal. 

Tetapi aku dapati bahawa ada info bahawa pihak admin blogspot akan remove kan pengguna blogspot yang mana dalam satu2 blog tue terlalu banyak link2 dalam komen dia. Maksudnya blogspot akan remove blog pemilik blogger yang mengapprovedkan link lebih daripada satu link dalam ruangan komen kerana ianya ditarifkan sebagai SPAM.

Ia mengambil sedikit masa untuk pihak admin blogspot berbuat demikian. Bermula dengan pengesanan, kemudian pemerhatian dan tanpa warning blog itu akan di nyahkan terus dalam alam maya.

Aku tak pernah ada masalah kalau korang nak tinggalkan link dalam ruangan komen. Kalau nak tinggalkan 100 links pun aku bukan ada hal. Sejujurnya aku jarang baca komen kat blog melalui blog sebaliknya melalui email. Maka paparan dia lebih kemas. Tapi mulai hari neh aku nasihatkan baik korang tinggalkan hanya satu link sahaja dalam ruangan komen bagi menjaga keselamatan blog aku. 

Tak kira lah korang komen berapa kali dalam satu entry tapi hanya tinggalkan satu link sahaja. Jangan lah ko komen satu dan tinggalkan satu link then komen lagi ko tinggalkan satu link lagi. Jangan berbuat demikian kawan2. Bagi membolehkan ia semulajadi timbul aku cadangkan korang register dengan commentluv nanti bila korang komen entry terbaru korang akan sedia terpapar dalam ruangan komen. So tak payah susah2 nak tambahkan link lagi. Baca bawah dan tolong faham.

Please note that blogs are removed not only for hosting spam, but for potential TOS violations such as Copyright Infringement, linking to websites which provide illegal downloads, little to no unique content, scraped content / auto blogging, large blogs with multiple, unfocused / unrelated subjects, content and links referencing Affiliate / GPT / PTC / PTS activity, etc.

Baru lah aku faham kenapa semua pengguna blog marah kalau tinggalkan banyak2 link dalam ruangan komen. Rupanya ia menjejaskan keselamatan pihak pemilik blog.

Ameno : Waspada.

Share this

0 Comment to " Blog kena remove sebab link. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...