Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 29 Jun 2011

Semua barang/individu promosi bersih akan ditangkap - Polis.



Fine. Aku sudah hampir dua minggu mempromosikan bersih. Aku mungkin akan ditangkap. Ramai lagi bloggers pakatan rakyat mungkin juga akan ditahan kerana asyik mempromosikan bersih sana sini. 

kah kah kah

Baca bawah jap ;

KUALA LUMPUR June 29 — The police will not only arrest those sporting Bersih T-shirts but may also take action against anyone using any medium to promote the illegal rally the Inspector-General of Police IGP has said 

“Not just T-shirts but shoes cars buses. If these are the tools used to encourage people to gather illegally this amounts to sedition ” Tan Sri Ismail Omar told reporters at Bukit Aman police headquarters here today 

Earlier today Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein declared T-shirts bearing messages in support of Bersih illegal as they were related to an illegal assembly He however did not specify the legal provision that the garments were deemed to have breached.

Kasut, banner, topi, badge, baju, poster, risalah dan semua perkara yang ada kaitan dengan promosi kan bersih akan ditahan. Ikut pemikiran aku, kalau sekarang kita keluar dan bawa  / pakai apa2 barang yang ada kaitan dengan bersih dan polis ternampak mereka akan tahan kita. Kalau polis pro bersih maybe dia buat taktau. Kalau polis pro kerajaan dia akan tahan punya. 

kah kah kah

Nampak sangat dorang dah cuak sebab bersih mendapat sokongan padu rakyat. Rakyat terbanyak sokong bersih. Mereka tak sokong patriot apatah lagi perkasa. Sebab itu kerajaan cuak. Ketika bersih gelombang satu dulu kerajaan tak fikir ianya akan mendapat sambutan rakyat. Oleh kerana pembangkang sudah tawan 5 negeri selepas pru-12 maka kerajaan tahu bahawa bersih gelombang dua sudah tentu akan mendapat sambutan yang lebih hebat daripada rakyat marhaen apatah lagi demo kali neh ialah demo suara ahti rakyat malaysia tak kira kaum dan tak kira tempat. Dalam dan luar negara. Hampir kebanyakkan negeri akan lakukan demo bersih. KL ialah pusat utama. Polis, mampu ke anda sekat semua?
Ameno : yellowfobia?

Share this

0 Comment to " Semua barang/individu promosi bersih akan ditangkap - Polis. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...