Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 27 Jun 2011

Hot : Pelajar UM diberikan notis larang sertai BERSIH.


Kat atas neh ialah notis warning dari pihak universiti UM kepada pelajar2 mereka yang melarang menyertai perhimpunan bersih samada secara langsung ataupun secara tidak langsung. Jika mana-mana pelajar didapati menyertai perhimpunan neh maka mereka akan dikenakan tindakan tatatertib mengikut akta AUKU.

Nampaknya ugutan demi ugutan di keluarkan untuk menakut2kan rakyat malaysia. Sebelum neh ketua polis negara dah pesan jangan sertai bersih dan sekarang menteri kdn pula cakap akta isa boleh digunakan terhadap peserta perhimpunan bersih.

Masalahnya sekarang arahan di atas neh arahan berat sebelah. Ko patut cakap semua pelajar dilarang menyertai mana2 perhimpunan baik bersih, perkasa ataupun patriot. Semua dilarang disertai oleh mereka. Okey fine kalau macam tue aku boleh tolenrasi walaupun rasa marah gak sebab larangan neh dikeluarkan untuk sekat suara mahasiswa tetapi aku rasa aku boleh faham.

Tetapi ia jadi semakin FACK, bila ko cuma keluarkan arahan bahawa pelajar2 tidak boleh menyertai bersih sahaja. Habis tue yang lain macam mana? Boleh lah tue? Sertai perhimpunan perkasa + patriot boleh ka? Pasal takde notis pun pasal mereka. Ke akan datang baru buat notis selepas arahan dari PM diterima?

Pendidikan ialah pendidikan. Ko tak boleh bersikap memihak kepada mana2 parti. Yang bagi ko duit sekarang bukan kerajaan. Tetapi pembayar cukai. Dan hari neh ko pihak pentadbir telah melawan tangan orang yang memberi ko makan. Aku tiru kata2 umno neh. Heh.

Malaysia no hope kalau terus diperintah oleh kerajaan zalim. Kerajaan pongpangpongpang cakap kita nak jadikan malaysia macam mesir. Ini terbukti kerajaan sedar bahawa mereka zalim macam hosni, kita ditindas macam rakyat mesir dan perhimpunan ini ialah revolusi.

Apa pun tak boleh lah kerajaan neh.

Ameno : Berat sebelah.

Share this

0 Comment to " Hot : Pelajar UM diberikan notis larang sertai BERSIH. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...