Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 28 Jun 2011

[Video inside]Patriot ke paddykutty yang meroyan kat pejabat pkr neh?

Korang pernah tak tengok paddykutty masuk bandar? Kalau korang tak pernah tengok aku cadangkan korang tengoklah video kat bawah neh dulu. Ini betul2 amazing beb. Siyes gila arh. Meh layan kan dulu video special neh okeyh ;




Sedikit info yang aku dapat ialah ;

1. Geng #gilababimerah telah menyerang pejabat pkr di tropicana.

2. Tujuan mereka menyerang ialah nak membuktikan kepada bos2 mereka bahawa mereka memang buat kerja dan bersungguh-sungguh benar menentang pkr. <-- Ini pandai2 aku je beb. Jangan percaya plak. Muahahaha..

3. Mereka juga mungkin nak mencari populariti bagi mengatasi bersih yang dilihat lebih glamer kerana hari2 masuk tv kan.

4. So jika mereka berbuat begini sudah tentu tv3 akan buat story pasal mereka. Ini boleh membantu menaikkan lagi saham mereka yang memang kalau bagi free pun belum tentu ada orang pandang. Muahahahah..

5. Mungkin tv3 akan bagi title wira umno mempertahankan hak melayu di depan ibu pejabat pkr.  <-- Muahaha.. cukup lah aku melalut ye tak, sambung balik.

6. Mereka dikatakan telah mengugut akan membakar ibu pejabat pkr jika perhimpunan bersih 2.0 diteruskan. Tetapi tiada rakaman pasal tue. So aku taktahu bab kesahihannya. Jangan tanya aku. Korang selidik sendiri.

7. Ada yang cakap pihak polis ada disitu dan mereka cuma memerhatikan je tindak tanduk geng2 #gilababimerah neh. Aku pun tak faham kenapa pihak polis tidak bertindak. Tapi aku rasa pihak polis maybe terkejut dengan kehadiran geng #gilababimerah yang masuk bandar secara beramai2 kot. Sebenarnya ini boleh dianggap fenomena gak lah. Bukan senang nak tgk #gilababimerah buat hal tengah bandar beb. Heh

8. Konon nya mereka maki hamun anwar ibrahim dan ambiga. Betul ke tak betul ke korang check sendiri.

Bagi pandangan aku lah kan neh semua wayang aje bhai. Ini semua bullshit lagi membullshitkan senario politik di malaysia. Instead of mengamuk dan meroyan depan pejabat orang ada faedah nya jika ko memikirkan strategi untuk meraih sokongan orang ramai agar segeng dengan ko bila time 9 julai nanti. Heh.

Kita orang peserta bersih memang diyakini di sokong oleh ramai pihak. Rakyat malaysia dalam dan luar negara sokong kita. Walaupun kami disekat, dihalang, ditindas, difitnah, dikeji dan segala2 lah yang kerajaan buat tetapi kami peserta bersih tak gentar. Ingatlah umno mungkin boleh menghalang kemaraan kami.. tetapi umno tak boleh menghalang kuasa Allah swt. Keadilan akan tertegak apabila rakyat bersatu padu menjatuhkan yang zalim. Sejarah sudah membuktikan ia berkali2. Umno harus belajar untuk memahami sejarah dunia. Kalau tak sampai bila2 pun mereka tak faham bahawa mereka berada di laluan yang zalim lagi kejam.

Updated ;

Aku dapat tahu bahawa geng #gilababimerah meroyan sebentar tadi di depan pejabat pkr ialah disebabkan nak halang perhimpunan bersih 2.0. Dan juga kerana isu video ketua amk yang disiarkan oleh buletin utama semalam [kira semalam lah kan?]. Aku ada tengok video tue kat tv3 tadi. So disini ialah ulasan aku pasal video terbabit ;

1. AMK seru kita pergi perhimpunan bersih untuk bersihkan sistem pilihanraya.

2. Dan jika selepas bersih 2.0 [selepas pru-13] tidak boleh membersihkan sistem pilihanraya maka kita [AMK] akan menggunakan jalanraya untuk menjatuhkan pemimpin zalim.

Tapi tv3 menerangkan maksud begini ;

AMK menyeru semua ramai2 turun bersih untuk jatuhkan kerajaan. <-- Ini maksud yang salah. Maksud sebenar ialah di atas tadi. Korang boleh tengok sendiri untuk kepastian masing2. 

Aku juga dapat tahu melalui twitter bahawa umno akan mengadakan program demi program bagi menerangkan [baca : fitnah] kepada rakyat apa itu bersih dan memujuk [baca : menakut-nakutkan] rakyat agar jangan join bersih. Kiranya serangan malam tadi tue antara permulaan lah ke arah program tue.

Whooo... baru aku perasan. Rupanya umno dah dapat lesen mengugut. Kira nya mereka berhak lah nak mengugut2 orang kat mana2 pun.

kah kah kah

Ameno : geng gila babi marah sebab tak popular lew tew..

Share this

0 Comment to " [Video inside]Patriot ke paddykutty yang meroyan kat pejabat pkr neh? "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...