Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 13 Jun 2011

Minyak dunia turun lagi..

Aku tak mengantuk lagi neh. Mungkin pasal makan banyak kot hari neh. Ada lah aku melantak nasi lemak pagi2 then makan tengahari then makan petang pehtue sambung makan malam dan baru jap neh habis makan kek. Padahal rutin harian aku cuma makan satu kali satu hari pasal aku kan pemalas. Aku nak makan pun malas. Tapi sejak-sejak makan vitamin e dan clear skin neh selera makan aku bertambah-tambah. Silap2 pas neh aku gemuk cam rosmah mansur.. camne? Owhh tidakk!!!  Esok aku nak skipping arh. Tak pun berbasikal. Tetiba rasa cuak plak..

kah kah kah

Tengok gambar bawah neh beb ;



Keratan printscreen neh aku baru ambil lebih kurang ada lah dalam 5 minit yang lepas. Data kat atas menunjukkan bahawa harga minyak dunia susut. Okeyh sekarang neh aku nak tengok samada berita arus perdana di malaysia ada atau tiada melaporkan akan hal ini.

Bagi aku kalau kerajaan berada di posisi yang benar, maka semua maklumat macam neh dorang tak sepatutnya sorok. Bila mereka tidak memberitahu fakta macam neh kepada rakyat sudah tentu ada maklumat yang mereka taknak rakyat tahu dan itulah tugas orang macam kita kena fikirkan kenapa kerajaan kita selindungkan informasi macam neh.

Aku bukan nak sangka buruk sangat pada kerajaan tapi masalah bukti2 yang ada kat depan mata neh lah yang menyebabkan persepsi buruk terhadap kerajaan timbul. Bagi aku kerajaan takde sebab nak sembunyikan penurunan harga minyak dunia sedangkan ketika harga petrol naik mereka lagukan satu malaysia dan segala bagai. Neh.. minyak turun.. apalagi menari lah rancak2 sama seperti ketika minyak dunia naik. Tak boleh ka? Ke tak mahu sebab ada sesuatu?

Kah kah kah

Lue fikirlah sendiri.. 

Ameno : nak makan plak.. arhh sudah gemuk plak kang.. kah kah kah

Share this

0 Comment to " Minyak dunia turun lagi.. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...