Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 11 Jun 2011

Kenali latarbelakang pembangun portal 1pengguna.com

Pembongkaran kes website bernilai rm1.4juta diteruskan oleh aku dengan penuh minat. Bak kata2 aku kepada bapak si dafi hari tue menerusi chatting ;

( 08.06.2011 6:27 PM) AmenoWorld: Datuk saya prtikaikan dengan hebat website neh brnilai rm1.4juta.. nenek seblah rumah saya pun gelak datok

Bukan sekadar berkata2, malahan aku buktikan ia dengan perbuatan. Pasal aku seriyus bhai tak puas ahti. Tak mungkin portal bodoh tue bernilai rm1.4juta. Pusing kot mana pun aku tak nampak yang portal tue ada harga rm1.4juta. Korang sekarang tengok bawah dulu ;

Siapakah di sebaliknya SANDs neh?

  • 4 listed directors and their respective ownership are:
    • Shahrizal bin Muhammad Kasim (20%)
    • Shahrul Sazli bin Shaharir (20%)
    • Luqman Hakim bin Mohd Nor (25%)
    • Shahjuhan Bin Samsuri (35%)

Apa kaitan mereka dengan ismail sabri ataupun kerajaan? Ntah taktahu aku.  Mesti ada kaitan ke? Ataupun aku belum jumpa? Nama mereka aku dapat dari sini.

Aku terai google pasal pasir neh. Hasil googling aku dapati takde info pun pasal dorang melainkan benda alah neh. ===> klik sini.

Bagi aku sebuah syarikat IT patut ada website sendiri. Tapi syarikat tue takde website pun. IT apa nya? IT haramjadah ka? Ke spesis kroni lagi? Tapi tuduh takmo lah. Pasal takde bukti. Cuma kalau syarikat neh jenis "hidup" mestilah syarikat neh aktif kan maklumat dan projek2 yang dorang pernah dapat dalam website in order untuk displaykan "karya" dorang kat public. Dalam ertikata lain untuk "show off" project yang dorang pernah dapat hasil kecekapan dorang buat kerja.

Hasil pemahaman aku menerusi keratan printscreen kat atas neh ialah ;

1. Syarikat pasir neh dapat projek hampir 1.5juta bhai.

2. Syarikat pasir neh mempunyai kontrak setahun atas nama tender neh. Fuhh setahun rm1.5juta? Ini bukan masyukk lagi bhaii.. patutlah ada pengkomen yang pro website neh. Bukan aku nak suspect tp aku memang kaki suspect. Almaklum lah kaki CSI bhai. Sedikit sebanyak aku syak orang2 pasir yang bagi komen untuk bela syarikat pasir. Heh.

3. Bagi pandangan aku banyak lagi syarikat bumiputera yang berkelayakan boleh dapat projek neh. Maybe takde link dengan kerajaan kot. <-- persepsi jahat aku weh.. jangan ikut naaa.. Ha Ha Ha..

4. Tapi aku heran gak. Apa peranan cyberjaya kalau untuk develope website pun dorang gagal? Ye tak? Patutnya projek macam neh bagi kakitangan kerajaan handdle je lah. Punyalah banyak pakar dalam kerajaan.. takan takde yang pandai issue kan hal neh [Idea yang ditiru dari seorang pengkomen aku]. Tue MIMOS tue apa citer yer? Kerajaan ka swasta?

Kah kah kah

Nampaknya kerajaan tidak menggunakan sepenuhnya fungsi kementerian yang dimiliki oleh mereka. Ada menteri it tapi takley bina website. Ada menteri penerangan tapi tak pandai promote website.

kah kah kah

Ini betul2 bangangland. 

kah kah kah

NOTA : seorang rakan kbsb jumpa website pasir. Klik sini

Ameno : Rakyat makan pasir.

Share this

0 Comment to " Kenali latarbelakang pembangun portal 1pengguna.com "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...