Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 26 Jun 2011

Kaitan NCIS [8] dengan video seks anwar ibrahim.

Semalam aku tengok rancangan NCIS siri ke 8 kat channel fox 710 saluran astro. Adoi cabaran makin getir sebab drama neh dah takde sarikata macam dulu. Kalau dia cakap laju2 mana dan aku nak catchup apa yang dorang bualkan. Pepaham orang putih nya speaking bukan macam kita. Kita cakap kira ada lagi udara sempat nak mencelah tengah2 ayat. Kalau orang putih betul2 speaking nak2 orang amerika nya speaking memang lah laju gila. Itu belum lagi masuk dengan slang bahasa tempatan + shortform sana sini. Dorang nya english tak sama macam london punya english beb. Memang terlari2 gak lah akal aku semalam.

Yang sebenarnya kalau nak faham betul2 boleh je tukar kepada suara bahasa melayu. Tapi aku tak boleh berbuat demikian. Pasal aku sungguh2 tak suka. Betul2 tak selesa. Aku sebenarnya suka dengar orang putih speaking. Sambil2 tue baca sarikata kat bawah tue. Macam ilmu pula aku rasa. Tapi sekarang aku cuma leh dengar dorang speaking je. Sebab astro tongong neh sanggup buang duit untuk orang alih bahasa ke bahasa melayu daripada buat sarikata. Aku rasa takde orang suka tonton drama omputih dalam bahasa melayu. Kalau nak dengar sangat orang melayu bercakap baik aku buka drama melayu. Apa ada hal.

Episode NCIS semalam berkisarkan seseorang yang boleh menyerupai orang lain dengan memakai topeng. Topeng muka yang dibuat pula betul2 seiras dan menyerupai orang yang ditirunya. Aku tertarik nak tulis kat sini sebab apa kebetulan ianya sedikit sebanyak ada kaitan dengan pelaku video seks anwar ibrahim.

Antara adegan yang aku tonton semalam ialah penjenayah yang pakai topeng muka tue ter-rakam dalam cctv. Seseorang telah menegur dia. Dan dia jawab. Kemudian tiba2 orang yang tegur dia menjadi terkejut. Apa maksudnya disitu? Nanti jap aku bagitau.

Dalam rancangan NCIS tue dia cakap di pentagon ada satu unit khas yang memang specialise dalam bab2 teknologi penyamaran untuk misi undercover termasuklah pembuatan topeng muka. Taktau betul ke tak betul. Takanlah pentagon bangang2 nak dedahkan rahsia sulit mereka dalam drama tv pula? Apa pun aku tak nak buat apa2 conclusion kat sini. Kang penyokong umno cakap aku banyak sangat tengok drama tv sampai terpengaruh pula.

Then seseorang boleh meniru wajah orang dengan begitu serupa sekali sehingga tidak dapat dibezakan oleh mata kasar kita. Tetapi kat dalam kes neh yang membuatkan penjenayah terkantoi ialah ;

1.  Wajah serupa tetapi bukan pada ketinggian dan bentuk badan.

2. Wajah serupa tetapi bukan pada suara.

Hah. Yang betul2 membuatkan penjenayah tue terkantoi ialah disebabkan dia takley tiru suara asal individu terbabit. Faham tak kat sini? Maksudnya kemungkinan ada seseorang yang memakai topeng muka ketika melakukan aksi seks memang logik. Teknik makeup yang cemerlang boleh menutup kesan pemakaian topeng. 

Tapi aku tak nafikan hujah bahawa ada seseorang yang menyerupai dsai telah digunakan untuk menjatuhkan dsai adalah lebih kuat. Sebab apa dalam pendedahan terbaru yb johari ada mendedahkan perbezaan hidung pelaku video seks dengan hidung dsai. Artikel pasal tue nanti aku akan perincikan kejap lagi. Aku akan tulis balik satu persatu video ulasan yb johari agar apa kita dapat sampaikan maklumat pada mereka yang tak dapat tonton video tersebut.

Ameno : Video mat sabu dalam proses pula.. <-- info dari penyokong umno. kah kah kah. Macam2 daa

Share this

0 Comment to " Kaitan NCIS [8] dengan video seks anwar ibrahim. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...