Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 6 Jun 2011

Bila media australia dedahkan skandal rasuah hishamuddin hussein






KUALA LUMPUR 6 Jun – Datuk Seri Hishammuddin Hussein menafikan laporan media asing bahawa adik bongsunya telah dibayar untuk mendapatkan kontrak-kontrak bagi sebuah firma pengeluar mata wang Australia “Saya menafikan perkara itu ia tidak benar ” kata Menteri Dalam Negeri. 
Akhbar Australia The Age melaporkan bahawa Securency International yang separuhnya dimiliki oleh bank pusat negara itu telah menandatangani Liberal Technology sebagai ejennya pada 2009 atas harapan bahawa pemegang besarnya Datuk Haris Onn Hussein akan “membolehkan akses dan pengaruh ke atas ahli-ahli politik utama Malaysia ” 
Haris yang juga pengerusi Liberal Technology merupakan sepupu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan adik kepada Hishammuddin yang akan berada di Canberra untuk menandatangani perjanjian yang membolehkan Australia menghantar 800 pencari suaka ke Malaysia dan menerima 4 000 pelarian 
Pertama saya memberitahu anda perkara yang benar saya tidak tahu apa yang adik saya lakukan Kedua saya tidak melihat Australia akan berbuat demikian Ketiga tiada kaitan sama sekali dengan apa yang saya lakukan dengan Australia sangat mudah ” kata beliau yang juga Naib Presiden Umno

Keratan printscreen kat atas tak penuh beb. Aku saja petik sekerat sebab aku nak bagi korang link untuk baca sendiri pendedahan akhbar tue.

Hishamuddin dah mula memaparkan babak-babak penafian.

kah kah kah

Baca tahun urusniaga tue. Bila?

2009

Selepas najib jadi perdana menteri.

kah kah kah

Adakah semua ini kebetulan? Aku taktahu nak cakap apa. Apa yang boleh aku katakan ialah tunggu siasatan dari pihak mereka. Yang pasti ini bukan skandal rasuah pertama yang membabitkan najib.

Kah kah kah

Link media antarabangsa baca kat sini

Ameno : hishamuddin cam marah je? kah kah kah Kenapa? Adakah sebab penulis itu mendedahkan ini juga? ---> Haris Hussein Onn juga berkaitan dengan sebuah syarikat diberi konsesi 34 tahun untuk mengendalikan jalan tol utama Malaysia. Kah kah kah

Share this

0 Comment to " Bila media australia dedahkan skandal rasuah hishamuddin hussein "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...