Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 30 Mei 2011

[Video] Ibrahim Ali mengamuk di parlimen isu biasiswa..


Aku kurang jelas pada awalnya atas isu neh. Setelah menonton video neh aku rasa aku dah faham sikit2 apa yang diperkatakan oleh ibrahim ali neh ;

1. Pada tahun 2009 jpa bagi 90% biasiswa kepada orang melayu

2. Pada tahun 2011 jpa bagi 58% biasiswa kepada orang melayu.

3 Apa yang ibrahim ali pertahankan ialah hak biasiswa ialah hak orang melayu dan mesti dipertahankan untuk orang melayu.

4. Apa yang ibrahim ali cadangkan ialah wujudkan satu dana khas yang dikendalikan oleh kerajaan untuk bagi biasiswa kepada orang bukan melayu.

5. Dan berikan biasiswa2 tersebut hanya kepada orang miskin dan memerlukan. Bukan orang kaya raya tanpa kira bangsa.

Herm.. okey.. dalam isu neh aku rasa perkasa membuat perkara yang betul. Namun mungkin untuk lebih menyenangkan pengendalian masukkan aje dalam sistem jpa.. biasiswa untuk melayu dan bukan melayu. Bagi aku semua rakyat berhak mendapat biasiswa tanpa kira bangsa. Ini perlu untuk survival pendidikan. Dalam masa yang sama orang2 melayu yang makin terpinggir perlu juga dibela. Tapi isu perkasa membela utusan masih isu bodoh yang dipertahankan oleh perkasa. Isu mempertahankan kerajaan juga adalah isu sengal. Kalau nak pertahankan hak orang melayu [walaupun aku tak berapa gemar perjuangan bangsa] bagi aku perkasa kena tolak umno kerana umno lah melayu terpinggir dan terabai.. takan tak nampak lagi?

Tonton video neh juga..




Ameno : Buat je lah biasiswa rakyat malaysia.. habis citer..  kalau boleh jangan tetapkan kuota.. bantu semua yang memerlukan tak kira bangsa..

Share this

0 Comment to " [Video] Ibrahim Ali mengamuk di parlimen isu biasiswa.. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...