Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 28 April 2011

Tolong !!! Dalam blog aku ada burung terbang !!!

Kat dalam belog aku ada burung weh. Tak caya? Tengok bawah beb ;




Apa burung neh buat dalam belog aku weh? Aku agak suspen neh. Siyes. Bila aku scroll atas bawah dia follow aku der. Aku dah cuak dah. Gila apa burung leh terbang plak dalam belog? Tengok bawah der. Aku sempat tangkap aksi dia terbang2 neh ;




Arh sudah. Apa dosa aku pada burung biru neh der? Takan plak belog aku jadi rumah dia pula. Aku pun buat2 lah tanya dia. Manalah tahu kot2 dia leh cakap kan. Dah dia leh terbang. Tue yang minda aku dok fikir jangan2 burung neh leh cakap. Saja aku test. Memang dia bercakap der. Gila. Nak pengsan aku. Tapi tak pengsan. Aku sempat gak captured adegan tue der. Tengok bawah ;




Hehehe.. dia soh aku tweet or follow dia lah der.. burung twitter rupanya. Buat saspen aku je lah burung neh. Hehehe..


Korang nak tahu cara-cara nak masukkan burung neh dalam belog korang? Mudah je. Ikut step neh ;


Untuk blogspot


1. Login blogger - masuk dashboard - pilih design - add gadget - cari html / javascript - paste code bawah neh ;




  • <script type="text/javascript" src="https://sites.google.com/site/exeloph/file/Twitterbang.js"></script><br /><br /> <script type="text/javascript"> var birdSprite="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEinme4bAXnlO2XYRvoufYvqXKb-azTArplwvtbV6RWWgXUTXJn-8ZSenLcdmHXZxSjuMfqqH6jrdbylG8FW_m96Uyrzjxb58t3xx5_rTVM1lcmI98QR6bsoLDHRFImmSJpkIsraGZ0uuvin/s1600/birdsprite.png"; var targetElems=new Array("img","hr","table","td","div","input","textarea","button","select","ul","ol","li","h1","h2","h3","h4","p","code","object","a","b","strong","span"); var twitterAccount = "http://twitter.com/amenoworld";var tweetThisText = "Twitter - http://twitter.com/amenoworld http://amenoworld.blogspot.com/";tripleflapInit();</script>


Yang kaler biru tue korang kena ;


- Masukkan id twitter sendiri ya. 


- Url blog korang.


2. Then save. Lepas tue try tengok belog korang ada tak keluar benda alah tue. Kalau keluar bagus. Kalau tak keluar mungkin masalah internet. Kalau tak jadi pelik gak sebab aku buat sekali terus jadi.


Untuk wordpress


1. Login wordpress - dashboard - pergi ke tab widget - pilih text - paste code tadi.


2. klik save.


3. then view. Tengok burung tue keluar tak.


Jangan lupa ganti username dan url belog masing2 sebelum klik save.


Benda neh aku amek kat sini. Kredit untuk dia lah. Aku cuma tulis balik je menandakan tutorial neh memang menjadi.


Ameno : Burung biru atau burung blue.. ? Hehehe.. datok t punya pasal!

Share this

1 Response to " Tolong !!! Dalam blog aku ada burung terbang !!! "

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...