Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 20 April 2011

Entry hot : [isu video seks] Eskay nak sumpah depan kaabah.

Alahai.. si eskay neh dah sanggup bersumpah2 pula. Dah tue dia pilih bersumpah depan kaabah. Apakah ada beza kalau sumpah depan kaabah dan sumpah tempat lain? Apakah dibolehkan bersumpah sedangkan eskay neh dah buat tuntutan untuk tubuhkan siasatan diraja. Dah tue? Proceed je lah dengan tuntutan tersebut.

Apa kerja separuh2 jalan neh. Heran aku. Baca bawah ;



Sumpah-sumpah neh bukan budaya orang islam. Patutlah dulu aku pernah baca berkaitan isu neh. Akan datang, di akhir zaman semua manusia akan bersumpah untuk membuktikan bahawa mereka ialah dipihak yang benar. Sehingga kita tak dapat bezakan mana satu yang bersumpah palsu dan mana satu yang bersumpah benar.

Alah cam kat mahkamah tue. Main sumpah2. Boleh ke? Sebelum bagi kenyataan bersumpah dulu. Bukan tak pernah terjadi berapa banyak kes penipuan yang dilakukan oleh saksi. Sumpah tetap sumpah. Tipu jalan juga.

Jadi apa relevantnya sumpah di sini? Apa yang aku tahu berkaitan isu sumpah neh sepertimana yang aku pernah dengar kata2 seorang yang beriman dulu ialah ;

1. seseorang yang bersumpah mestilah faham yang dia sudah kehabisan jalan / iktihar untuk membuktikan dia di pihak yang benar.

2. seseorang yang bersumpah mestilah sudah menggunakan semua jalan perundangan dunia dan sedar bahawa jalan2 tersebut tidak dapat membersihkan nama dia daripada tuduhan tersebut.

3. seseorang yang bersumpah mestilah bersolat sunat istiqarah dan meminta bantuan dari Allah swt.

4. seseorang yang bersumpah bukanlah orang yang fasiq dan terlibat dengan dosa-dosa besar. Ini disebabkan agar dia tidak menjadikan sumpah dia sebagai alat untuk membebaskan diri daripada segala tuduhan yang dilemparkan.

Nah..bukan mudah rupanya untuk bersumpah. Apatah lagi bersumpah di depan kaabah. Apa yang perlu eskay buat ialah proceed je dengan rci tue. Biar kita sama2 tengok dan nilai. Biar kita sama2 kupas kebenaran tersebut. Amacam eskay? Jangan lah belum apa2 dah main sumpah2.Lagipun kalau semua orang bersumpah untuk membuktikan mereka dipihak yang benar apa guna pula pdrm dan mahkamah di malaysia neh? Heh.

Dan yang neh pula kenyataan terbaru shuib ;



Arhh sudah. Tadi korang bertiga gak yang beria2 sanggup bersumpah. Tapi sekarang tiba2 korang babitkan dsai dan tuan guru pula. Apa kes? Ko nak bersumpah itu ko punya pasal lah. Yang tiba2 dsai dan tuan guru kena bersumpah pasai apa? Dsai dah serahkan kes neh pada pdrm. Dsai pun dah cakap kalau nak proceed rci, proceed lah. Awatnya kecoh2 pulak neh? Awattt???

Benda simple je. Mereka bertiga angin pasal kena dakwa. Mereka kata tak sebarkan video lucah. Dah tue yang upload kat u tube sapa? Takan nak tuduh pdrm pula?
Lagi satu isu masalah empat saksi tue kena fahamlah. Bila ada adegan seks, ko dah tahu lokasi dia kat mana, ko call jabatan pencegahan maksiat. Bila jabatan pencegahan maksiat datang serbu, mereka nampak. Automatik kat situ mereka yang tahan pasangan yang berkhalwat adalah mereka yang menjadi saksi juga.

Haittt... simple je. Tapi masih tak faham2. Shuib pun sedar zaman sekarang sukar nak cari orang benar2 boleh dipercayai. Kalau ko sendiri sukar nak percayakan sapa2, lagilah kami sendiri tak boleh nak percayakan ko. Ngertik ngak?

Artikel penuh shuib di sini.

Rakyat malaysia bersatu dalam 1 facebook? Apa tue?

Ameno : Sumpah2.. kena makan sumpah baru tahu..

Share this

5 Responses to " Entry hot : [isu video seks] Eskay nak sumpah depan kaabah. "

  1. Sekarang ni dengan bersumpah dah boleh hilang tuduhann bersalah syok laaa.... Hahaha sapa2 lepas ni kalu merompak ka, bunuh orang ka boleh la bersumpah... Kompem korang terlepas punya dari undang2 negara.. Malaysia BOLEHland!!!! =D

    BalasPadam
  2. Nak tengok juga kesan dia sumpah depan Kaabah.

    Antara dosa-dosa besar selepas syirik adalah penyaksian palsu / sumpah palsu ,ia dikaitkan berlaku pada akhir zaman.


    Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita
    FARISZ@AZ.Com

    BalasPadam
  3. bajet la nk sumpah depah kaabah.. rsnye nk jejak kaki kat masjidil haram pon xbley.. ntah bley nmpk kaabah ke x la kalo pg sne.. Allah maha berkuasa..

    BalasPadam
  4. cerita2 org dr mekah,law kita niat xbaek nk pgi mekah..xkan sampai or akn dtimpa musibah..jd ak nk tgk je akn idop lme ke dorg2 sume ni..ak nk kte pe sbb ak xtaw spe btol spe salah..sbb dr video tu,xnmpk cm dsai pom..k,tq..

    BalasPadam
  5. yg dorg bengap sangat g sebar video tu wtpe? dosa fitnah dpt, dosa org yg tgk video tu disebarkan pon mangkok2 2 dpt share... baguih la sgt... then nk sumpah2 depan kaabah? xde adab punye muslim... memalukan! Wallahu'alam... minx dijauhkan dr pemimpin2 budus mcm tuh...

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...