Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 13 Februari 2011

WOW! Penyanyi hina islam Mohsen Namjoo buat concert di malaysia.


Pada 18 feb 2011 neh satu konsert bakal berlangsung di KLCC. Jadual dan tempatnya seperti yang tercatat di atas. Artis yang akan membuat konsert ialah Mohsen Namjoo. Siapakah Mohsen Namjoo neh? Aku pun tak kenal. Ceh.


Namun hasil research aku menerusi google aku dapati ;


- MN [Mohsen Namjom, aku kasi shortcutkan ia] ialah seorang artis kelahiran iran.


- MN agak popular di barat dan kalangan orang bukan islam.


- MN ialah artis islam [konon nya].


- MN dikatakan pernah menghina Alquran [guess what? dia masih mengamalkan ia].


- MN pernah menjalani hukuman penjara [yang mana kemudian nya di bebaskan selepas minta maaf] atas kesalahan menghina Alquran menerusi lagu-lagunya


- MN dikatakan menjadi pujaan barat dan eropah kerana membawa muzik yang unik. Unik kerana sebagai orang islam dia tegar mengejek islam menerusi muzik. Konon nya itu style baru dalam penyampaian seni. Heh

- MN juga mendapat gelaran 'iran's bob dylan' oleh New York Times suatu ketika dulu.


- Konsert terakhirnya ialah di berlin.


- Ketika konsert di berlin dia tidak berubah. Dia masih mengejek islam dalam nada biadap, kasar, sinis dan berunsur lucah.

- Ada yang mengatakan dia sudah murtad. Dia menjadi pemuja dan ispirasi kepada golongan murtad di seluruh dunia termasuk di malaysia. Apa yang menjadi persoalan ialah, di saat kerajaan sibuk membanteras syiah [enh perlu ke?] tetapi kerajaan lupa nak banteras perkara yang sepatutnya menjadi focus utama. [Dengar citer kerajaan sibuk tangkap syiah sebab nak serang iran.. kenapa nak serang? takan sebab iran ada senjata nuklear yang menakutkan israel dan us kot? dah tue apa kena mengena ngan malaysia weh? enh lupa.. malaysia bini israel.. worr patutlah]


- Persoalan pokok di sini ialah siapa yang meluluskan permit untuk MN buat konsert di malaysia?


- Persoalan kedua ialah setelah pelbagai bantahan dikeluarkan kenapa kerajaan masih enggan tarik balik permit tersebut?


- Persoalan ketiga ialah dimanakah suara PAS? Enh.. PAS taktahu ke? Dengar citer.. beberapa aktivis dan NGOs telah memberitahu perkara tersebut kepada pemimpin PAS. Selaku parti islam, amat wajar PAS menyuarakan bantahan ini. [atau saya terlepas pandang?].

- Dengar citer hanya negara-negara sekular dan negara-negara barat sahaja mengalu-alukan MN buat konsert di malaysia.


Sebagai negara islam [ikut cakap umno] saya tak rasa pun kerajaan kita mengalu-alukan dia kan? Heh.

Walau bagaimanapun sehingga ke saat ini, saya belum menemui satu bukti nyata dia menghina islam menerusi lagu, konsert ataupun dalam apa-apa bentuk. Saya juga tidak menemui bukti nyata bahawa dia telah murtad melainkan hanya membaca menerusi blog. Diharapkan pembaca membuat research sendiri untuk lebih kepastian. 






Satu lagi perkara yang menarik perhatian saya ketika membuat online searching mengenai MN, saya dapati kerajaan iran di bawah Ahmadinejad telah membuat beberapa pembaruan setelah mengambilalih pemerintahan iran pada tahun 2006.



Beberapa artis kelahiran iran yang 'idealistik' terpaksa meninggalkan iran untuk terus berkarya kerana Ahmadinejad membuat beberapa kawalan dan garis panduan yang ketat dalam berkarya. Dikatakan Ahmadinejad sedaya upaya cuba membendung aktiviti tidak bermoral di kalangan artis dan memperkenalkan nilai-nilai islam dalam kehidupan. Ahmadinejad juga tidak mengalakkan muzik barat yang tidak sehat berkembang di iran.


P/s : Artikel di atas mungkin ada kena mengena dengan isu menghina Alquran. 


Sertai churp-churp untuk jana pendapatan online


Diskaun menarik pizza hut


Mahu Hadiah seperti I-Phone dan Ipad? Klik sini

Ameno : Neh kalau pemimpin aku bagus neh.. benci betui aku gak gay adam lambert.. ciss..

Share this

9 Responses to " WOW! Penyanyi hina islam Mohsen Namjoo buat concert di malaysia. "

  1. Juga di sini : http://tehranifaisal.blogspot.com/2011/02/kerajaan-malaysia-wajib-halang-mohsen.html

    BalasPadam
  2. derr..artis tak sesat..syiah je sesat kt mesia ni..kehkeh~

    BalasPadam
  3. Salam..

    Ameno.. mohon share link artikel ameno untuk post di blog saya.. :)
    Terima kasih...

    BalasPadam
  4. yg pasti konsert die zero penonton~

    BalasPadam
  5. hari tu dalam kelas, ustaz aku cakap kan, orang iran ni ramai yg bawa pengaruh syiah. ajaran sesat. ustaz aku suruh berhati2 dgn depa ni. wallahualam.

    BalasPadam
  6. ble mnde yg mcm nie mule r nme pas naek...
    lau yg laen2 ble pas tegakkn sume slh...
    ntah ape2...

    BalasPadam
  7. ble mnde yg mcm nie mule r nme pas naek...
    lau yg laen2 ble pas tegakkn sume slh...
    ntah ape2...

    BalasPadam
  8. derr..artis tak sesat..syiah je sesat kt mesia ni..kehkeh~

    BalasPadam
  9. yg pasti konsert die zero penonton~

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...