Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 28 Januari 2011

Berita best !! Tol yilekk.....

Berita gembira buat rakyat malaysia. Tol tidak akan dinaikkan untuk 5 tahun bagi lebuhraya kl-karak dan pantai-timur. Heh. Inilah dia tajuk2 dalam berita tv3, tv9 serta awani tadi. Nak tanya sket, gembira ke korang? Gembira ke tak gembira neh? Heh..


highway 200404














Tak naik, bukan bermaksud turun. Tak naik, bermaksud harga tol tersebut berada dalam kadar semasa. Dan cas itu kekal selama 5 tahun. Najib juga cakap kerajaan tak perlu bayar apa2 pampasan dan tempoh kontrak konsesi juga tidak akan dilanjutkan. Berita neh kena simpan dalam arkib. Simpan sebagai bukti. Kita tengok dan kita nanti. Jika kelak, najib cakap tak serupa janji, kita kasi balun sampai dia mati. Heh.

Tol konsesi hubungan timur-barat (persilangan salak dan persilangan taman connaught) juga akan di nyahkan bulan mei neh. Sekarang nak masuk bulan feb. Lagi 3 bulan, tol tersebut akan lesap. Entah betul entah tidak, dalam berita tadi najib bukan membuat janji sebaliknya dia cakap tol yang menghala ke persimpangan taman connaught akan dimahsuhkan. So ikut plan bulan mei neh tol tersebut akan say goodbye larh. Sepatutnya tol tersebut tamat 2018, tapi kerajaan decided nak tamatkan awal. Haitt.. tak bankrupt ka negara? Heh.

Nak tahu najib cakap apa lagi? Dia cakap penamatan konsesi tol tue takde kaitan langsung dengan apa2. Haizhh terasa ka? Heh

Sebenarnya kalau najib tak bilang pun, aku dah boleh agak. Aku bab2 jahat, licik dan keji neh memang cepat tangkap. Heh

Mengikut akal dan nafsu jahat yang luarbiasa ada dalam diri aku neh, aku rasa inilah dia antara nasihat apco kepada najib untuk hadapi prk tenang nanti. Heh

Ingat kat bawah neh persepsi aku je. Persepsi akal jahat dan licik aku. Aku baru2 neh ada cuba meresap ke dalam jiwa apco [tanpa diketahui apco] dan menurut akal jahat aku ;

1. Imej dan intergriti calon bn tercemar teruk berikutan kes penyelewengan yang ramai penduduk tenang dah tahu.

2. Najib sedar hal neh, so dia terpaksa buat strategi untuk mengumpan pengundi.

3. Calon PAS ada harapan besar untuk menang.

4. Umpan najib neh adalah bertujuan untuk mengurangkan kerja2 dan taktik2 kotor yang mereka akan buat kelak.

5. Siyes aku cakap, PAS akan kalah, jika menang, Allah swt sebenarnya memperkenankan doa2 kita.

6. PAS kalah bukan senang BN kuat, tetapi sebab men tipu.

7. Dengan segala bagai tipu helah yang mereka bakal gunakan, PR takan mampu pantau 100% sebab mereka banyak tangan utk buat kerja2 kotor beb.

8. Umpanan najib kat tenang tue untuk menutup mata akan strategi2 kotor yang mereka bakal buat.

9. Andai, BN menang, kita akan cakap penduduk tenang termakan umpan sebab tue masih pilih bn beb.

10. Padahal mereka main kotor. Mereka tetap akan pastikan mereka menang tak kira apa pun.

11. Dan andai akhirnya PAS menang juga kat tenang.. mesti tangan2 ghaib dah kehabisan idea untuk menipu.

Inilah dia antara taktik2 APCO yang aku dah study. Erkk apco lue faham bm ka? Aku saja tulis dalam bm neh sbb taknak ko tahu yang aku dah tahu rahsia ko. Heh

Info pasal tol : sini

Ameno : Kalaulah BN boleh terima dengan minda terbuka yang mereka sudah tidak relevan lagi.. alangkah aman dan damai nya malaysia neh..

Share this

3 Responses to " Berita best !! Tol yilekk..... "

  1. part yg bila pilihanraya baru nak buat mcm2 pengumuman tu, aku sokong. mmg aku nmpak dengan jelas. tapi bagi aku, sama je dua2. beza nye cuma BN ada kuasa lebih besar, PR hanya ada kuasa utk sogok2 dalam lingkungan mereka. cth kat tenang, tgk la dua2 calon tu. dah nak ada pilihanraya, dua2 bukan maen berkejar bantuan sana, join aktiviti sini. jgn cakap la BN je perangai camtu. calon PAS pon sama. kalau tak nmpak jugak, mmg buta hati la. memang ko memilih la ape yg ko nak nmpak. hehe

    tapi part ni aku plng tak boleh blah
    "PAS kalah bukan senang BN kuat, tetapi sebab men tipu"

    WAGHAKHAKHAKHAKHAKHAKHAKHAKHAKHAKAHKHA gila childish. bukan semua pengundi PR 'bijak2' ke skang. bukan yg undi BN makcik2 felda tak sekolah je ke kahkahkahkahkahkhakah adoi la. takkan si 'bijak2 pandai' kena bagi gula2 terus pangkah BN kot wakakakhakhakhakha

    BalasPadam
  2. peesepsi ko 1 sampai 11 tu x relevan langsung... hanya sekadar nombor...o0o

    BalasPadam
  3. kalah laaa~ ape mcm .. cpat la tuduh UMNO main kotor.. len la kalau menang. baru la boleh ckp PAS hebat.. kalah cari alasan laaa~ ape tnggu lagi

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...